-
Vycházka, vlastně
vyjížďka okolo českotřebovském nádraží se konala právě na výroční den, 180
let po jízdě první vlaku z Olomouce (přes Českou Třebovou) do Prahy.
Pavel Stejskal, který jako železniční badatel sleduje traťová výročí, ale
i používanou techniku a provozní záležitosti poměry na železničních
drahách nejen v Česku, ale také v Polsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Bulharsku a
dalších okolních zemích, mně doprovázel . Dali jsme si
úkol společně projít
českotřebovské nádraží a představit, co se zde řeší a
provádí právě v den našeho výročí . Ve stručné podobě
to představím také na videu a dnes alespoň na
fotodokumentaci. Zájemců o dění na železnice je v rámci republiky velké
množství a všechny příspěvky Pavla Stejskala, které jsou zde publikovány
mají velkou odezvu a velký počet shlédnutí. A protože se nacházíme asi
uprostřed prvního roku přestavby - modernizace českotřebovského uzlu, tak
to bude současně taková inventura realizovaných prací na počátku
rekonstrukce. Budeme si tak moci z pohodlí domova prohlédnout celé
nádraží, dlouhé několik kilometrů. Nebudeme popisovat detaily, ale
zastavíme se na několika místech, na kterých probíhají změny právě v první
roce po zahájení rekonstrukce uzlu. Začínáme u nádražní budovy:
-

-
Lávka přes nádraží nahradí nevyhovující podchod, bude dominantou nádraží.
Její pilíře mají být dokončeny letos aby se lávka mohla v příštím roce už
používat.
-

-

-
Východ z podchodu za nádražím. V tomto prostoru bude končit lávka, bude
zde schodiště a výtah, podle poslední zpráv také na straně od města
vyhlídková plošina. Zveřejním taky návrhy architekta
-

-
Další fotografie z oblasti za
osobním nádražím, kam povede prodloužený podchod
-
V oblasti za kolejištěm nádraží pracuje mnoho strojů a převáží se
mnoho materiálu. Všechno nákladními auty po velmi prašných komunikacích
Objízdná kolej č. 100, která je na fotografii jak u výstupu z podchodu od
Korada a také u výstupu z nově budovaného prodlouženého podchodu za
nádražím bude přesunuta a bude jako poslední ve svazku kolejí
nákladového nádraží. Její účel zůstane zachován, slouží pro objíždění
osobního nádraží.
-
 
-
Lokalita hříbek 015, seřaďovací
nádraží. Zde byla už loni provedena v předstihu přeložena kolej
č. 93 tzv. "Jižní spojovací", která nyní pod trolejí ohraničuje skupinu
směrových kolejí na seřaďovacím nádraží . Hříbek zůstane na svém místě
beze změny, pouze se k němu už dnes přijíždí po nové účelové
komunikaci vedené podél nové jižní spojovací koleje. Na ploše
vlevo od nové účelové komunikace je volný prostor, kde bude vybudován
modul č. 2 METRANS. To je prostor na fotografii za Pavlem Stejskalem vlevo
-

-
Prostor pro
Metrans
modul 2
-
Vlevo od nové účelové komunikace je prostor pro METRANS MODUL 2 , jsou zde
už vytrhané nepoužívané směrové koleje z ranžíru. Vpravo nová účelová
komunikace podél nové jižní spojovací koleje.
-

-
Na další fotografii je prostor, kudy se bude najíždět do nového modulu
2 Metransu.
-

-
Tak vypadá dnes stará jižní
spojovací kolej:
-
Na další fotografii je ukázka, jak ze staré jižní spojovací koleje vznikla
nyní dočasně kolej kusá. Po výstavbě modulu 2 z ní bude nově
položená kolej vlečková.
-

-
Seřaďovací nádraží pracuje na
menším počtu kolejí, bohatě stačí
-
Za novou již spojovací je směrová skupina ranžíru
-

-
Posun na seřaďovacím nádraží
-

-
Vjezdové nákladní nádraží:
-
Další zastavení na konci (nebo na začátku:) vjezdového nákladního
nádraží. Zde dojde k rozšíření kolejiště proto bylo třeba vybudovat
opěrnou zeď:
-

-
Vjezd (nebo možná i výjezd) z nákladového nádraží po nově vybudované
koleji směr kolejiště na odb. Zádolka. Má poměrně velké stoupání.
-

-

-
-
Poslední
obrázky: vizualizace podchodu osobního nádraží a řešení vstupních
objektů nově budované lávky nad nádražím u Korada
-
-

-

-
A nakonec srovnání nové lávky
(bude 2026) a starého
Herzánova mostu postaveného
přes 101 lety v roce 1924:
-

ÚPLNĚ
NA ZÁVĚR UKÁZKY PLÁNKŮ KOLEJIŠTĚ BUDOUCÍHO MODULUMETRANS MODUL 2
-
NEJDŘÍVE
JE UVEDEN CELKOVÝ POHLED, POTOM JIŽNÍ ZHLAVÍ A ZVLÁŠŤ SEVERNÍ ZHLAVÍ LOGISTICKÉHO TERMINÁLU S PARKOVIŠTĚM A PROVOZNÍ
BUDOVOU.
-


| |