-
Rekonstrukce nádraží se rozjela
-
Rekonstrukce železniční
stanice Česká Třebová probíhá už více jak 4 měsíce. Celé českotřebovské
nádraží se proměňuje v jedno velké staveniště. Jsou to z větší části práce
na přípravě stavenišť, budování kanalizací, svodů pro kabeláž, odstraňování
nepotřebného kolejiště, starých trolejových stožárů a návěstidel. Za tu dobu
bylo zlikvidováno kolejiště Rn skupiny, celá pláň se proměnila ve
staveniště, kde se buduje podchod, který vyústí v podchodu u osobního
nádraží a naváže zde na přístupy k nástupištím (Obr.1 a 2).
-

-
Připravuje se zde rovněž stavba napájecí
stanice, jsou zde položené základy pro stožáry, nutné k rozvodu napájení
(Obr.3).
-

-
Jednou ze staveb, která proběhne v letošním
roce a dokončena bude v roce příštím, bude lávka nad nádražím, která nahradí
nevlídný a problematický podchod. První z pilířů nadchodu se již staví, na
další pilíře se připravují stavební prostory (Obr. 4 a 5). Nad kolejemi je
dokončováno nové trolejové vedení, nad kterým bude zmíněná lávka. Původní
sloupy na tomto místě ustoupí, neboť jsou v ose budoucí lávky a překáží.
-

-
Dále byla snesena návěstní lávka u někdejší
Odbočky Potok. Odbočka byla zřízena v polovině 60. let minulého století a
umožňovala v dobách nejhustšího provozu plynulé projetí vlaků mimo nákladové
nádraží a přejetí z koleje č.100 na odjezdovou kolej č. 200. Mezi oběma
kolejemi byly výhybky, ty však byly snesené koncem 90. let minulého století
a návěstidla na lávce zneplatněna a nahrazena návěstidly umístěných vedle
kolejí. V rámci rekonstrukce českotřebovského uzlu bude v těchto místech
opět zřízena Odbočka les s novými výhybkami (Obr. 6 a 7).
-

-
Probíhají další práce na budování základů
pro nové trolejové stožáry, stavění stožárů a nových návěstidel. Zbourány
byly osvětlovací stožáry mezi seřaďovacím nádražím a terminálem Metrans v
místech, kde vznikne druhé kontejnerové překladiště Metrans (Obr.8 a 9).
-

-
Aktivována
byla nově objízdná kolej č.93, která nahradila již snesenou Jižní spojovací
kolej (Obr. 10). Přípravné práce probíhají také na vjezdovém nádraží,
nejvýraznější stavbou je budování opěrné zdi, vedle které bude upraveno
příjezdové zhlaví od Třebovice a Opatova.
-
Pavel Stejskal
|