Středoevropský veletrh cestovního ruchuHoliday world 2018 za dveřmi
Město Česká Třebová se poprvé prezentovalo na veletrhu URBIS Brno v roce 1998, potom také na brněnském veletrhu Regiontour-GO, od roku 2002 (od nástupu starosty Jaroslava Zedníka) potom již pouze a výhradně na Holiday world Praha. Důležité je především přilákat a přimět návštěvníky, aby se zastavili a potom jim také mít co nabídnout a co prezentovat, umět poradit. Je otázka, zda se dlouhodobé - dvacetileté - působení na veletrzích cestovního ruchu nějak projevuje na zvýšení turistického ruchu v našem městě. To by mělo být podpořeno nějakými čísly, ale nejsou k dispozici. Je skutečností, že hlavní turistickou sezónou je především doba letních prázdnin, kdy Česká Třebové ovšem spíše "spí" a mnoho událostí se zde nekoná. Nevzrostla ani letní potřeba ubytování. Snad se zde konají nějaké sportovní kempy, ale jejich pořádání nemá s veletrhem cestovního ruchu nic společného. Obecně si myslím, že samotné prosazování města Česká Třebová nemá valný smysl, prosazovat se má celý region, který může jako celek nabídnout vždy více, než kterékoliv samotné město. Je zvláštní, že se nedokážeme dohodnout ani s vedením města Ústí nad Orlicí, abychom měli své stánky vedle sebe tak, jak by se na dvě sousední, dobře komunikující (a v mnohém propojená) města slušelo. Ve srovnání s dřívější dobou je také vidět, že počet samostatných expozic menších měst na veletrhu ubývá. Myslím, že budování samostatné expozice je spíš vyhazování peněz, které mnoho nepřináší. Snad pocit uspokojení pro vedení města nad tím, že jsme zase pro zvýšení atraktivity města "něco udělali". Kolik nás to stojí: v rozpočtu města na tuto akci pravidelně počítáme s částkou 240 tisíc korun, k tomu ovšem i další peníze budou potřeba na přípravu propagačních materiálů. Možná by se daly tyto prostředky vynaložit lépe. (mm)
|